Fysioterapi

Vår fysioterapeut erbjuder bedömning, utredning och behandling för dina besvär.

AKUPUNKTUR

Behandlingsmetoden används bland annat vid muskel och skeletal smärta, huvudvärk, illamående och klimakteriebesvär. Läs mer om behandlingsmetoden här.

KVINNOHÄLSA

Vi kan hjälpa dig med graviditetsbesvär, så som foglossning och bäckenbottenträning, både före och efter graviditet. Läs mer här.

Mekanisk Diagnostik och Terapi

Mekanisk Diagnostik och Terapi (MDT) är en metod för bedömning och behandling av smärta i rygg, nacke och extremitetsleder.

REHABILITERING

Vi hjälper våra patienter att återvända till vardagen, efter en skada, sjukdom eller operation. Läs mer om rehabilitering här.

FYSISK AKTIVITET och medicinsk träning

Vi utför behandling av livsstilsrelaterade sjukdomar. Exempelvis fysisk aktivitet och träning vid diabetes, benskörhet och övervikt.

Lymfterapeut

Kompressionsbehandling och utprovning samt måttbeställning av olika kompressions-produkter.

REDCORD

Redcord är en behandlingsmetod som stimulerar inaktiva och svaga muskler, samtidigt som det minskar överbelastning på övriga muskler.

TEJPNING

Behandlingsmetoden används för att ge stöd åt leder och normalisera muskelsystemet, eller för att förbättra cirkulationen i lymfsystemet.

Har du frågor?

Vi erbjuder fysioterapi, oavsett om du kommer som kund genom ditt försäkringsbolag eller som privat patient.

Lider du av smärta och nedsatt rörelsefunktion? Vår fysioterapeut hjälper dig att hitta behandlingsmetoden för dina problem. Kontakta oss för mer information.